Plataforma gastronòmica de la comarca d’Osona
Osonateca
Lassanya de carn

Lassanya de carn

0 visites

Autoria:
Xevi Vilardell Bascompte
Temps:
1 hora i quart
Dificultat:
fàcil
Cost:
econòmic
Actualitzat:
29/03/2008

Ingredients

Per a 4 persones:

12 làmines de lassanya precuinades

25 gr d'oli d'oliva

65 gr de pastanaga

65 gr de ceba

90 gr de xampinyons

25 gr de pebrot vermell o verd

1 gra d'all

250 gr de tomàquet natural triturat

300 gr de carn picada

100 gr de formatge per gratinar

25 gr de mantega

55 gr de farina

300 gr de llet

Nou moscada

Sal, pebre i orenga

Preparació

Es posen les plaques de lassanya en remull. Si el formatge no està ratllat el ratlleu. Es tallen a trossos molt petits les pastanagues, la ceba, els xampinyons, el pebrot i l'all (si es té un robot pot facilitar la feina). Es posa tot a sofregir juntament amb l'oli d'oliva i el tomàquet durant 10 minuts aproximadament. S'hi afageix la carn picada, es sala i s'hi posa pebre i orenga al gust. Es deixa aproximadament uns 15 minuts més i es va remenant perquè no se'nganxi i es faci tot uniformement. L'objectiu és que aquest farciment no quedi molt líquid, per tant hauríem de garantir que l'aigua del tomàquet s'evapora en gran mesura (si no la lassanya no s'aguantarà).

Seguidament, preparem en una font de vidre (o similar) que pugui anar al forn les diferents capes de la lassanya. Primer posem una capa de la pasta que tenim en remull fins a cobrir el fons. A sobre, hi posem una capa de facrit i després una capa de pasta al damunt. Es va repetint l'operació fins a acabar amb una capa de pasta a la part superior.

Ara ens toca preparar la beixamel. Posem un pot al foc amb l'oli i la mantega. Anem barrejant fins que es fongui. Seguidament, hi afegim la farina i seguim remenant. Quan portem uns 3 minuts hi afegim la llet i sal, pebre i nou moscada al gust. Seguim remenant fins que bulli. Veurem que si ho hem fet bé ens ha de quedar una salsa una mica espessa (atenció que a mida que es refredi s'espessirà més).

Amb aquesta beixamel, cobrim la nostra lassanya, hi posem el formatge ratllat per sobre i ho posem al forn precalentat a uns 180º i amb el grill fins que ens quedi el formatge fos i torradet. Treiem el resultat de forn i ja el podem servir ben calent.

Recepta original a XELU.NET

Comentaris 3

Resposta a Xevi · Cancel·la la resposta

Montse28/03/2010

Ostres!! Acabo tot just de preparar un remenat de carn i verdures per a fer la meva primera lassanya i m'he posat a buscar per saber l'ordre exacte de les capes... i ves per on, donc amb aquesta recepta que té exactament els mateixos ingredients que el picadillo que he fet jo de manera espontània.
Molt bona pinta, sí senyor, demà quan la munti, faci la beixamel i la gratini, ja en podré gaudir!!

Toc personal: El picat de carn i verdures acostuma a ser més bon encara d'un dia per l'altre, més gustós.

Respon →
anna23/02/2010

és de le smillors receptes que he llegit de lassanya, ja que és la que ho explicar millor el procediment!!!! ara he de provar de fer-la... segur que surt mb!!

Respon →
Xevi30/03/2008

La millor lasanya del món!

M'autocomento la recepta, però és que de veritat que és la millor lasanya de món (jo és la primera que provo i m'ha agradat molt). Se que el comentari no té molt valor primer per ser jo mateix que ho comento i segon per l\'experiència que tinc en el món de la lasanya. Però bé, aquí ho teniu! I si no ho proveu, no ho sabreu mai!

Respon →