Radi: DEsactivat
Radi:
km Set radius for geolocation
Cercar

Dijous Llarder
24 de febrer de 2022

Dijous Llarder
24 de febrer de 2022

Dijous Llarder<br /><strong>24 de febrer de 2022</strong>

El proper dijous 24 de febrer se celebrarà, a Vic, la 20a edició del Dijous Llarder, un any més organitzat pel col·lectiu de cuiners Osona Cuina. Enguany es tornarà a la Plaça Major de Vic amb el format habitual després de l’impàs del passat 2021.  

Les brases començaran a funcionar ben d’hora i a partir de les 9 del matí ja se serviran entrepans per esmorzar. N’hi haurà de botifarra, cansalada, botifarra negra, i una novetat d’enguany, de botifarra d’ou. Serà la botifarra d’ou guanyadora del concurs “Fet a Osona: Aliments excel·lents” elaborada per Can Codina, de Taradell. I a partir de la 1 del migdia s’hi afegirà el tradicional i imprescindible entrepà de porc Ral d’Avinyó rostit en directe durant hores a la Plaça Major. No hi faltaran els habituals canelons, fets per l’Escola d‘Hostaleria de Tona,  ni l’arròs. Les postres també tindran un paper destacat en aquesta edició del Dijous Llarder, aniran a càrrec de Taula dolça, l’Associació de Pastissers d’Osona.  

Per celebrar la 20a edició del Dijous Llarder, a les 9 del matí es farà un acte commemoratiu que comptarà amb les intervencions d’Albert Castells, regidor de Manteniment i Serveis, Medi Ambient i Món Rural de l’Ajuntament de Vic; Joan Carles Rodríguez, President del Consell Comarcal d’Osona; i Pep Palau, membre fundador d’Osona Cuina i un dels impulsors del Dijous Llarder a Vic. L’acte aglutinarà membres del col·lectiu Osona Cuina al llarg d’aquests anys i també totes aquelles persones vinculades, d’una manera o altra, al Dijous Llarder vigatà. 

El ja tradicional concurs de truites arribarà a la quarta edició i ho farà amb un canvi de format. Aquest any, els participants s’hauran d’inscriure prèviament i elaborar la truita en directe a la Plaça Major. El concurs arrencarà a les 10 del matí i un jurat format per cuiners i per la ninotaire Pilarín Bayés, serà l’encarregat de decidir quina serà la millor truita. 

Osona Cuina aposta per mantenir ben viva aquesta cita amb l’objectiu de preservar i potenciar les festes populars i les tradicions i per fer d’aquesta comarca un dels referents gastronòmics de Catalunya. 

Organitzat pel col·lectiu Osona Cuina, el Dijous Llarder compta amb el patrocini d’Estrella Damm i Ral d’Avinyó; amb la participació d’Osona Terra, l’Escola d’Hostaleria d’Osona, Taula Dolça, La Selecta, Fet a Osona i Liderou; i la col·laboració de l’Ajuntament de Vic, Osona Turisme, el Consell Comarcal d’Osona, Planes Bones, la Xarxa de Productes de la Terra i Creacció.  

Informació de l’activitat

DATES: 24 de febrer de 2022
LLOC: Plaça Major de Vic
ORGANITZA: Osona Cuina

 

 

 

Comentaris 0

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb

3 × 1 =

Pre-sale Questions