Ingredients per a 8 persones
PER LA MASSA:
- 120 g de llet
- 100 g de mantega
- 50 g de sucre
- 1 cullereta de sal
- 20 g de llevat fresc
- 1 ou
- 300 g de farina de força
- Mitja cullerada de sucre vainillat
- Xocolata foundant
ALMÍVAR:
- 50 g d’aigua
- 50 g de sucre
Preparació
NOTA: la recepta està pensada per fer amb Thermomix.
Posem en el vas la llet, 50 gr de mantega, el sucre i la sal i programem 1 minut a 40º i velocitat 2. Hi afegim el llevat, l’ou, la farina i el sucre vainillat i ho barregem 10 segons a velocitat 6. Seguidament, programem 2 minuts velocitat espiga. Amb això hem d’obtenir una massa densa que l’hem de treure del vas, embolicar-la amb plàstic transparent i deixar-la reposar durant 30 minuts.
La massa ja ha pujat. Enfarinem el marbre de la cuina, enfarinem una mica la massa i l’aplanem amb l’ajuda d’un corró fins que la deixem ben fina (idealment, hauríem d’aconseguir que tingués forma rectangular). Pintem la massa per sobre amb la mantega bastant tova (la deixem a temperatura ambient durant una bona estona), deixant tot un marc al voltant sense pintar. Doblem el rectangle en 3 parts (com si fos un tríptic). Li fem mig gir a la dreta i la tornem a aplanar amb el corró en forma rectangular. Fem la mateixa operació 3 vegades i la massa resultant la posem embolicada amb plàstic transparent a la nevera i la deixem reposar durant 30 minuts més.
Tornem a aplanar la massa amb el corró i ara la tallem en triangles amb l’ajuda d’un ganivet. Cada un dels triangles serà un croissant. Començant per el que seria la base del triangle, hi posem un tros de xocolata tallada en forma allargada i enrotllem. Al final, donem una mica de forma a les banyes. Anem posant tots els croissants en les plates del forn, separats entre ells i els anem pintant amb ou o amb llet.
Amb el forn preescalfat a 180º (per anar bé sense aire), posem el croissants a coure durant uns 15 minuts. Els últims 5 minuts podem connectar l’aire perquè els acabi d’enrossir bé.
Mentre els croissants es couen al forn, anem a fer l’almívar. Posem l’aigua i el sucre a la Thermomix i programem 15 minuts a 100º i velocitat 2. Quan tinguem els croissants cuits, just sortir del forn els pintem amb l’almívar per sobre perquè quedin brillants. I ja ens els podem menjar!
TEMPS APROXIMAT: 1h 30′
DIFICULTAT: Mitjana
AUTORA DE LA RECEPTA: Xevi Vilardell Bascompte
Comentaris 0